Kapasite raporu nedir ve nasıl yenilenir soruları oldukça merak edilir. İşte raporun avantajları ve detayları!
Ekspertiz heyetlerini gerçekleştirdiği rapor, firmada yer alan vesaiklerin değerlendirilmesi ile hazırlanır. Firmaya ait yapılacak kapasite kontrol raporu için firmaya ait bazı belge ve bilgilere ihtiyaç duyulur.
Kapasite Şubesi irtibatı ile ekspertiz heyetleri görevlendirilir ve işlemleri tamamlamak üzere rapor hazırlanmaya başlanır. Raporun yenilenme süresi de bulunmaktadır.
Rapor, Kapasite şubesi tarafından yapılan görevlendirme aracılığı ile belirlenen ekspertiz heyeti beraberliğinde hazırlanır. Belirlenen ekspertiz heyeti firmada belge incelemeleri gerçekleştirir.
Yapılan değerlendirme sonucunda raporlar hazırlanır ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin onayını alır. Onaya göndermeden önce raporlar elektronik ortamda hazırlanır. Raporların yanıltıcı ve yanlış bir bilgi içermemesi gerekir. Bu tarz bir durumun yaşanmaması adına belirlenen bazı kriter ve şartlar bulunur.
Raporu hazırlarken uyulacak kriterleri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği karar vermiştir. Bu kriterler sonucunda rapor hazırlanır ve böylece herhangi bir yanlış hesaplama sonucu ile karşı karşıya kalınmaz.
Raporların içeriğindeki firmaya ait tüketim kalemleri ve makine kalemleri belirlenen birtakım kodlara göre işlenir. Bu kodları ise TOBB ve TÜİK belirlemiş ve işlemeye konmuştur.
Rapor firmaya ait bilgilere ve bazı belgelere göre hazırlanmalıdır. Temeli oluştururken herhangi yanlış veya hatalı bir bilginin kullanılması kesimlikle uygunluk ilkesine terstir. Rapor almak için Türkiye Odalar ve Borsa Birliği şartlarına uymak gerekir.
Almak için öncelikle Kapasite Şubesi’ne başvurmalısınız. Kapasite şubesinden göreve tabi tutulan ekspertiz heyeti firmanıza ulaşır. Firmaya ait olan belge ve bilgiler doğrultusunda elektronik ortamda rapor hazırlanır.
Hazırlanan raporun herhangi bir yanlışlık veya yanıltıcı bilgi içermemesi adına bazı kriterler belirlenmiştir. Bu kriterlere uyum sağlayarak raporun sağlanması genel olarak rapor adaletini sağlar. Bu kriter e kurallara her firmanın uyması gerekir. Raporun Türkiye Odalar ve Borsa Birliği tarafından onay alması sonucunda işlem tamamlanmış olur.
Raporu almanın nedenleri ve bazı avantajları vardır. Raporu alırken birtakım kriter ve şartlara uyum sağlamak gerekiyor. Fakat bu durumun yanı sıra birçok avantajı da sağlıyor. Bu sebeple firmalar raporu alabilmek için uğraş veriyorlar.
Birtakım belgelerin alışının kolay olması ve birtakım indirimlerden devlet kontrolü altında yarar sağlamak adına rapora ihtiyaç duyulur. Peki ya rapor neden yenilenir ve gereklidir nedir?
Raporu yenileme amacı veya düzenlemedeki amaç, ülkede yer alan üretimin gücünü ve durumunu tespit edebilmektir. Sanayi bilgi sistemini oluşturmak için en doğru ve gerçek firma bilgilerine ihtiyaç duyulur.
Ülkenin üretim payını ve gücünü öğrenmek adına o ülkede yer alan sanayi firmalarına bu rapor aldırılır. Böylelikle ülkenin genel gücüne ilişkin gerçek verilere ve bilgilere ulaşım sağlanabilir. Ülkenin stratejik planlardaki başarısının arttırabilmesi için de bu verilere ihtiyaç duyulur.
Rapor yenileme işlemini gerçekleştirmek için bazı adımları ve aşamaları aşmak gerekir. Başvuruda yer alan belgeler ve girilmiş olan bilgilerin güncel bilgileri ile yer değiştirmesi gerekir.
Adı üstünde genel bir yenileme işlemi rapora tabi olmalıdır. Böylece firmanın yeni bilgilerine ilişkin hali ile raporun güncelliği tutulmuş olur. Başvuru formu aracılığı ile bulunulan yerdeki odaya gidilir.
Yapılan müracaat ile belirli bir ödemenin yapılması istenir. Bu ödemeye ilişkin yer ve tutar bilgileri ise müracaat edilen oda tarafından iletilir.
Kapasite raporu yenileme işlemi son derece basit bir işlemdir ve sonuçların güncelliğe kavuşması için gerçekleştirilir. Fakat yenileme işlemi yapılırken belirli bir tutarın da ödenmesi gerekir. Bu tutar ne kadardır ve hangi şartlara gör değişir?
Her firmanın ayrı bir sermaye büyüklüğü bulunur ve bu büyüklüğe göre bir düzenleme ücreti alınır. İşte sizler için her sermaye büyüklüğüne uygun rapor yenileme 2024 ücretlerini sıralıyoruz.
2024 senesi için geçerli olan bu fiyatlara ek olarak onay harcı da alınır. Alınan bu onay harcının miktarı ise 3.750 TL’dir ve Türkiye Odalar ve Borsa Birliği tarafından onaylanması gerekir.
Rapor oluşumu ve işlem süreci hakkında birçok detay sunduk. Peki raporun itali talep edildiğinde yapılması gerekilen süreçler nasıl ilerler? Raporun iptali birçok sebepten dolayı firma tarafından talep edilmiş olabilir.
Rapor iptali durumu ile sık sık karşılaşılır. Bu sebeple işlem süreci de zor tutulmamıştır. Firma yetkilisi tarafından hazırlanıp kaşelenen dilekçe ile müracaat gerekir. Kaşelenen dilekçeyi imzalanmış bir şekilde ilgili odaya teslim etmek gerekir. Böylece rapor iptal talebinizi resmi kuruma bildirmiş olursunuz.
Rapor alabilmek adına gerekli olan kriterler arasında imalat gerçekleştiren bir firma olma kuralı vardır. Aynı zamanda işletme içerisinde en az 10 işçi alıştırma kuralı da yer alır.
Kapasite raporu almadan önce gerekli olan şartları bilmeniz gerekir. Raporu alabilmek için gerekli olan şartlar şu şekildedir:
Tüm sayılan şartlara eğer uyumlu bir firma başvuruda bulunursa rapor işlemleri başlar. Onay sürecini de atlatması ile tam anlamıyla işlemler tamamlanır.
İlginizi Çekebilir: İşletmelerde Su Kullanımı ve Sürdürülebilir Su Politikaları